مکانیسم اتوماتیک حرکت تخم وچرخاندن تخم در دستگاه جوجه کشی
نوشته شده توسط : بلدرچین دماوند

 

چرخاندن تخم ها

مرغ کرچ تخم ها را در مراحل زمانی متوالی و مکرر حرکت می دهد. این عمل باعث می شود که تمام قسمت های جنین به صورتی یکنواخت گرم نگه داشته شود. البته یک دلیل مهم دیگر برای چرخاندن تخم مرغ وجود دارد. وزن جنین در حال رشد در داخل تخم مرغ به سمت پایین گرایش دارد و این مسئله باعث می شود که غشاء ها به پوسته تخم بچسبند و در نتیجه جوجه در حال رشد دچار نقص عضو گردد. برای جلوگیری از این گونه خسارات لازم است تخم مرغ چرخیده شود و در غیر این صورت جنین داخل آن توسعه مناسبی نمی یابد.

اگر چرخاندن تخم ها را با دست  انجام می دهید بهتر است در فواصل زمانی کمتر از 6 ساعت انجام شود. البته در تمامی طول شب که شما خواب هستید تخم مرغ کاری به شما ندارد ولی توجه داشته باشید که در شب های متوالی یک طرف تخم بالا نباشد. برای انجام این کار می توان روی تخم مرغ یک نقطه رنگی گذاشت و هر روز تعداد چرخاندن تخم مرغ را در دفعات فرد تنظیم کرد. اگر تعداد دفعات چرخاندن زوج باشد، هر شب قسمت مشخصی از تخم مرغ رو خواهد آمد که درست نیست.

کوشش کنید سبک چرخاندن تخم ها به صورت دستی و ظریف باشد. هر بار آن را به میزان 180 درجه بچرخانید. به این معنی که یک شب نقطه علامت گذاری شده بالا و شب دیگر پایین باشد. چرخاندن تخم مرغ ها به همین روش ادامه می یابد تا حدود 3 روز قبل از خروج از تخم جوجه ها. در این زمان دیگر غشایی وجود ندارد که به پوسته تخم بچسبد. بدن جوجه در این لحظه سراسر پوشیده از پر است.

مکانیسم اتوماتیک حرکت تخم شامل چرخاندن اتوماتیک تخم ها توسط دستگاه جوجه کشی است و میبایست هر لحظه از عملکرد صحیح دستگاه جوجه کشی اطمینان حاصل شود زیرا اگر دستگاه از کار بیافتد و به مدت 24 ساعت هیچ تلاشی صورت نگیرد، خسارات جبران ناپزیری رخ خواهد داد.





:: برچسب‌ها: دستگاه جوجه کشی , جرخش تخم در دستگاه جوجه کشی ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: